Marinaen

Marinaen kom i drift 2016-2017 og har over 50 båtplasser. Et moderne anlegg med 100 m betongbrygger. Det er strøm og vann på brygga. Vann bare i sesongen. Marinaen har bobleanlegg som holder det isfritt rundt båtene om vinteren.

Marinaen er video-overvåket hele året.

Ønsker du båtplass er det bare å ta kontakt med leder eller sende mail til finneidfjord.baatforening@gmail.com

Her er Andre Stensland under bygginga av landfestet til Marinaen

Alle som har båt i marinaen MÅ fortøye sine båter godt. Fortøy for storm. Dimensjoner fortøyningene etter båten din, og sørg for å holde båten lens. Fortøy slik at du ikke volder skade på andre båter eller brygga.

Husk at du må ha forsikring som dekker skade på brygge og andre båter.

Gjesteplass

100- kr. døgnet.

Innerst på bryggas vestside, nærmest landgangen, finner du gjesteplass

Sløyebua

Sløyebua er nå ferdig og klar til bruk for våre medlemmer. Husk å forlate den slik du ønsker å finne den. Det finnes varmt og kaldt vann for å skylle benk og redskaper med.

(Se bilde nedenfor)

Brygga i Sørfjorden

I Sørfjorden er det også en flytebrygge. Denne er ute kun i sommersesongen. Den er nå tatt opp for denne sesongen.

Sløyeboden
Fortøyninga av brygga

Båtutsett

Det er tilgjengelig et flott båtutsett i Finneidfjorden. For mindre båter fungerer dette uansett flo eller fjære. For litt større båter bør man ta hensyn til flo og fjære.
I Sørfjorden er det også båtutsett. Dette har betongunderlag, men det er ganske bratt. Fungerer uansett flo og fjære.

Parkering

For tiden er det anleggsarbeid nede på området rundt marinaen. Viktig at parkering skjer på anvist plass  (for tiden mot sjøen langs fyllinga) Greit å kjøre til landfestet/landgangen med bagasje, men langtidsparkering må ikke forekomme her.

Kaia er et industriområde. Det betyr at vi må vise hensyn slik at vi ikke blir til hinder for Mills, som har aktiviteter der og Fineide Transport som har stor virksomhet med trailere, lasting og lossing.

Marinaen by night
Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang